HTML

C#, hogy megértsd!

C# az alapoktól, azért, hogy megértsd... Nem 24óra alatt:P

Friss topikok

Archívum

2010.02.07. 15:10 Beginpro

5. Boole algebra

A boole algebra az alapja a számítógép elektronikájának, és programozásának. A boole-változó logika "1"-et, és "0"-át vehet fel értéknek. A nullát általában hamisnak "false", az egyet pedig igaznak "true" definiáljuk. Az ezen értékek közötti kapcsolatokat írjuk le a következő műveletekkel:

ABF1F2F3F4F5F6F7F8F9F10F11F12F13F14F15F16
000101010101010101
010011001100110011
100000111100001111
110000000011111111


 

Az "A" és a "B" változókkal végzett műveletek eredményei az Fx függvények:

  • F1: False (A és B értéke mindegy, hogy mi az eredmény mindig hamis)
  • F2: Vagy negálva NOR
  • F3: Inhibíció (A negál és B)
  • F4: Negáció (A negál)
  • F5: Inhibíció (A és B negál)
  • F6: Negáció (B negál)
  • F7: Antivalencia (XOR kizáró vagy)
  • F8: NAND (A és B negálva)
  • F9: AND (A és B)
  • F10: Ekvivalencia (Igaz, ha A és B azonos)
  • F11: Ponáció (B ponálva = B)
  • F12: Implikáció (A negál vagy B)
  • F13: Ponáció (A ponálva = A)
  • F14: Implikáció (A vagy B negál)
  • F15: OR (A vagy B)
  • F16: True (A és B értéke mindegy, hogy mi az eredmény mindig igaz)

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://csharp.blog.hu/api/trackback/id/tr491736559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása